موسسه خیریه علی و حسین همدانیان

سیمان اصفهان واحد نمونه صنعت و معدن استان اصفهان

به مناسبت فرارسیدن روز صنعت و معدن همایشی با حضور دکتر غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت و صنعتگران و فعالان اقتصادی برگزار و با اهدای تندیس از شرکتهای موفق تقدیر به عمل آمد.

 

‘مهندس عبدالوهاب سهل آبادی’ شامگاه دوشنبه 12 تیرماه در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن در اتاق بازرگانی اصفهان افزود: بیان این مطلب كه اصفهان یك استان برخوردار است بدلیل همت مردم این دیار است نه برخورداری استان وی با بیان اینكه مردم اصفهان از ایده ها حمایت می كنند، افزود: آنها هیچ موقع دست از كار و كوشش برنمی دارند. وی اظهار داشت: همت و تلاش خستگی ناپذیر مردم این استان باعث شده است تا اصفهان در بحث توسعه یافتگی در جایگاه نخست و در صادرات جایگاه دوم در كشور را به خود اختصاص دهد.

 

 

«مهدی غضنفری» وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین نکوداشت روز صنعت‌ومعدن در جمع صنعت‌گران استان اصفهان گفت: «تحریم‌های اقتصادی تهدید نیست، بلکه فرصتی برای تقویت تولید ملی است.»وی اضافه کرد: «اكنون در برهه حساسی از تاریخ قرار گرفته‌ایم و باید از تمام تدابیر خود برای گذر از این وضعیت استفاده کنیم و از صنعت‌گران اصفهان خواستار ارایه طرح و راه‌کار برای تبدیل کردن تحریم‌ها به فرصت هستیم تا اقتصاد متکی به نفت را به حداقل برسانیم.»غضنفری با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، خاطر نشان کرد: هم اکنون تامین مالی مهم‌ترین مشکل بخش صنعت و تولید کشورمان است که در این شرایط عرضه منابع مالی و تقاضای آن مدیریت صحیح می‌طلبد.  وزیر صنعت، معدن و تجارت نظام تضامین را از دیگر مشکلات در حوزه تامین مالی عنوان کرد و اظهار داشت: نظام اعتبارسنجی و رتبه‌بندی دغدغه دیگری است که با وجود برندها در کشور بانک‌ها به آنها تسهیلات نمی‌دهند که این امر هم نیاز به رسیدگی دارد.

وی جذابیت بازارهای غیرمولد و غیرتولیدی را پنجمین عامل در تامین فرآیند مالی بیان کرد و افزود: این بازارها تمامی منابع موجود را برای خود اختصاص می‌دهند که در این زمینه نیاز به تدابیر و سیاست های آینده نگر است.

در پایان این مراسم، از واحدهای صنعتی و معدنی نمونه استان، با اهدای تندیس تقدیر به‌عمل آمد.